V pondělí 11. května jsme se přesně po dvou měsících mohli v naší škole vrátit k prezenční výuce. Epidemie koronaviru přinesla spoustu negativních důsledků. Tím více nás těší opravdu pozitivní zážitky s našimi mezicasžáky z prvních dnů obnovené výuky. Žáci se k nám nevraceli po prázdninách, ale po nezvyklé výuce - dostávali úkoly od učitelů a my učitelé jsme si na dobu distanční výuky museli v krátkém čase osvojit nové dovednosti – práci se speciálními notačními a hudebními programy, komunikaci přes Skype, WhatsApp, Facebook, mailovou komunikaci s přílohami ve formě zvukových, obrazových nebo video souborů atd. Náš tanečník pro své žáky sestavil a s přispěním kolegů natočil kondiční videa, žáci VO zásobovali výstavku na Facebooku svými pracemi a někteří z učitelů HO zde pro své žáky také koncertovali.
Za sebe mohu mluvit o hudbě a tam byl v mé třídě přínos jednoznačný – když mi některý z žáků chtěl poslat nahrávku, musel se skladbu naučit tak dobře, aby ji buď celou nebo alespoň její úsek dokázal natočit. Kdo jako hudebník seděl někdy ve studiu dobře ví, jak funguje „červená“, která se rozsvítí při natáčení. Není vůbec snadné dostat třeba jen část skladby nebo cvičení do podoby, která se dá použít. Přesto děti nahrávky posílaly nebo zvládaly hodiny také on line. Kdo chtěl, měl možnost na sobě pracovat. Ze své zkušenosti a ze zkušenosti kolegů vím, že se naši žáci na prezenční výuku těšili a je to znát. Většina dětí přišla po distanční výuce v dobré kondici i s dobrou náladou. Když jsem v době distanční výuky procházel školou, nebyly to zrovna hezké pocity. Nejhorší byl pro mě ztichlý hudební sál. Nezbývá než si přát, aby zase všechno běželo jak má. Ty dva měsíce přinesly nové zkušenosti, ale dlouhodobě je kontakt žáka s učitelem nenahraditelný. Doufám, že nadcházející týdny budou bez komplikací a budou se moci vrátit i ti žáci, kteří zatím z vážných důvodů prezenční výuku navštěvovat nemohou. -fotogalerie-